Jul hos de minste

Når man er ett og to år er adventstiden spennende. Det er mange nye erfaringer, lukter og lyder.

På Skogstjerna gjør vi mye forskjellig i adventstiden. Vi har bakt peppernøtter og pepperkaker. I tillegg har vi lagd gaver. Det er veldig moro med maling. Den er rar og ta på. Noen synes det er gøy og andre ekkelt. I adventssamlingnen tenner vi lys og synger julesanger. Hver dag trekker vi et barn som henger opp et hjerte i vinduet. Det fungerer som vår julekalender, der vi teller ned mot jul. Barna får også med seg et pepperkakehjerte hjem som de har pyntet. I tillegg pakker de opp en pakke med en figur fra julekrybben. Vi snakker om figuren og rollen i julefortellingen. Torsdag forrige uke hadde vi julebord. Vi spiste kalkun og hadde pyntet oss. I tillegg kom nissen. Han var litt mindre skummel nå en sist han var her. Han var nemmelig inne på avdelingen på nissefesten vår, og det var veldig skummelt. Denne gangen kom han ikke inn, men noen av barna kom ut til ham.